SERVICE- mer än akuta reparationer

Osby Parca AB erbjuder möjligheten att teckna förmånliga och kostnadseffektiva serviceavtal.

Effektiv och trygg drift handlar i mångt och mycket om kompetens, förebyggande underhåll och effektiva avhjälpande reparationer.
Genom vår serviceorganisation kan ni teckna avtal för förebyggande underhållsservice, Våra servicetekniker är utbildade internt hos oss och har ett stort kunnande om just era pannor/värmeanläggningar.

Fördelarna
• Kontinuerlig service ökar pannans livslängd
• Regelbunden tillsyn ökar pannans tillförlitlighet
• Planerade driftstopp säkerställer pannans maximala tillgänglighet
• Avhjälpande reparationer förhindrar oplanerade driftstopp
• Rekommendationer på drift
• Minimering av reparationskostnader
• Löpande utbildning och produktsupport via telefon och mail

Avtalen
Varje kund är unik, med skiftande behov. Därför erbjuder vi kundspecifika serviceavtal. Förutom att vi tar hand om service samt allt planerat underhåll, så står vi till förfogande om olyckan skulle vara framme för att minimera tiden av ett driftstopp. Kunder med serviceavtal prioriteras i det dagliga arbetet. Våra servicetekniker är på plats vid avtalad tid och hjälper till att lösa era problem.

Reservdelar
Som tillägg till ett serviceavtal kan vi skräddarsy förmånliga reservdelsförslag. Dessa innehåller slitagedelar som används vid planerade underhåll, men kan även innehålla kritiska komponenter som är viktiga för den dagliga driften.

Service/reparation

Här kan du boka service/reparation eller begära en offert. Uppge så mycket uppgifter som möjligt, såsom eventuellt artikelnummer, för snabbare hantering. Vi tar hand om din förfrågan så snart som möjligt.

Kunder med serviceavtal prioriteras, v v uppge avtalsnummer!

Önskar du teknisk support? Då måste du ha ett serviceavtal, annars har vi svårt att hjälpa dig.

  • Dra filer hit eller
    Godkända filtyper: jpg, jpeg, gif, png, pdf, Max filstorlek: 500 MB.
    • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

    Reklamation- / Garantiärende

    Alla reklamationer ska registreras via reklamationsformuläret.
    Uppge så mycket uppgifter som möjligt, såsom eventuellt artikelnummer, för snabbare hantering.
    Vi tar hand om din förfrågan så snart som möjligt.

    Kunder med serviceavtal prioriteras, v v uppge avtalsnummer!

    • Dra filer hit eller
      Godkända filtyper: jpg, jpeg, gif, png, pdf, Max filstorlek: 500 MB.
      • Beskrivning av defekta delar

      • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

      Garantiregistrering Elpannor

      Grattis till din nya elpanna från Osby Parca
      - den registreras här!

       

      Här registrerar du din elpanna för att ta del av vår materialgaranti på 2 år.
      Garanti gäller från installationsdatum förutsatt att det infaller inom 6 månader från leveransdagen, annars gäller garanti från leveransdagen.

      Registreringen innebär också att du kommer att få tillgång den servicekod som krävs för återställning efter utförd service. Koden skickas efter att vi har handlagt ditt ärende, vilket för närvarande tar ca fem arbetsdagar.

      Observera att din elpanna måste vara registrerad för att vi ska hantera ev. fel inom garantitiden.

      Serviceavtal

      Osby Parca erbjuder möjligheten att teckna förmånliga och kostnadseffektiva serviceavtal.

      Fördelarna

      • Kontinuerlig service ökar pannas livslängd
      • Regelbunden tillsyn ökar pannans tillförlitlighet
      • Planerade driftstopp säkerställer pannas maximala tillgänglighet
      • Avhjälpande reparationer för hindrar oplanerade driftstopp
      • Rekommendationer på drift
      • Minimering av reparationskostnader
      • Löpande utbildning och produktsupport via telefon och mail

      Varje kund är unik med skiftande behov. Därför erbjuder vi kundspecifika serviceavtal. Förutom att vi tar hand om service och allt planerat underhåll så står vi till förfogande om olyckan skulle vara framme för att minimera tiden av ett driftstopp. Kunder med serviceavtal prioriteras i det dagliga arbetet. Vår servicetekniker är på plats på avtalad tid och hjälper till att lösa ert problem.

      Reservdelar
      Som tillägg till ett serviceavtal kan vi skräddarsy förmånliga reservdelsförslag. Dessa innehåller slitagedelar som används vid planerat underhåll men kan även innehålla kritiska komponenter som är viktiga för den dagliga driften.

      Besiktning av fastbränslepanna eller oljepanna.
      Vi erbjuder en besiktning av er panna befintliga panna. Denna innebär bl. a:

      • Visuell kontroll av pannans exteriör.
      • Visuell kontroll av pannans interiör.
      • Visuell kontroll av pannans kringutrustning.
      • Kontroll av funktion såsom rostrets rörelse och hydraulikens funktion.
      • Eventuella akuta problem åtgärdas direkt. Ev. reservdel faktureras.
      • Ett förslag på åtgärder tas fram.

      Kontroll/service elpanna.
      Vi erbjuder en service av er panna till ett mycket bra pris. Denna innebär bl. a:

      • Visuell kontroll av pannans exteriör.
      • Visuell kontroll av pannans interiör.
      • Kontroll och uppmätning av resistans på elpatroner.
      • Kontroll av styrsystemets funktioner.
      • Kontroll av isolationsresistans.
      • Kontroll av resistansvärde på panngivare och utegivare.
      • Åtdragning av anslutningar enligt gällande moment.
      • Akuta problem åtgärdas direkt. Eventuella reservdelar faktureras.

      Kontakta service

      OBS! Vi prioriterar kunder med serviceavtal och kan inte lova snabb återkoppling eller svar på allmänna ”supportfrågor”.
      Nås vi inte på telefon så anmäl ditt ärende via någon av formulären ovan eller skicka ett mejl.

      I första hand ber vi er läsa igenom gällande installations- och skötselmanual. Saknas denna kan den finnas under nedladdningar, se huvudmenyn!

      Nya garantiärenden och reklamationer SKALL alltid anmälas via formuläret längre upp på sidan, annars kan vi inte påbörja ditt ärende och hanteringstiden förlängs automatiskt.

      Garantiärenden

       

      Tel: 0479-177 20 (Öppet vardagar 8-12)

      Serviceärenden

       

      Tel: 0479-177 20 (Öppet vardagar 8-12)

      Rulla till toppen

      Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.